Mama….. ik lùst gewoon geen groente!

FiftyFifty is een nieuwe oplossing voor mensen die uit oogpunt van gezondheid of duurzaamheid minder vlees en meer groenten willen eten, maar dan wel gemakkelijk en smakelijk. Beginnende flexitariërs, alleenstaanden, senioren en ouders van kinderen die denken geen groenten te lusten. De producten zien er uit als burger, worstje, schnitzel of cheesewrap maar bestaan naast vlees voor de helft uit groenten.  Met deze nieuwe lijn zet je sneller de eerste stappen naar minder vlees en een meer verantwoorde levensstijl. FiftyFifty is per januari verkrijgbaar bij Albert Heijn. De producten liggen in het vleesschap en niet bij de vleesvervangers, wat direct de bijzondere positie van het merk aangeeft. FiftyFifty stond in oktober al in de top tien bij de prestigieuze Anuga Taste Innovation Show; de grootste foodbeurs ter wereld.

Minder vlees, minder plastic verpakking
De producten van FiftyFifty hebben een 50% vlees en 50% groente verhouding. In totaal zijn er 15 verschillende groentes gebruikt verdeeld over het gehele assortiment. Op deze manier wordt de helft minder vlees geconsumeerd dan bij gewone vleesproducten zonder veel te verliezen op smaak, structuur en de bijhorende gezonde voedingsstoffen. Door te kiezen voor FiftyFifty is het makkelijker om de juiste balans te vinden tussen vlees en groente. Ideaal dus om de kinderen meer groente te laten eten zonder dat ze dit beseffen. Maar ook voor degene die graag zijn vleesconsumptie wil reduceren. Verder bestaan de verpakkingen uit maar liefst 80% minder plastic dan gemiddeld en zijn deze geheel te recyclen.

Assortiment
Er zijn vijf verschillende varianten van FiftyFifty verkrijgbaar bij Albert Heijn. Genoeg keus om elke maaltijd te voorzien van een verantwoorde vlees-groente combinatie. Zo is er een vernieuwende Boon-stam, die net zo lekker smaakt als de originele boomstam. Verder is er de Gevulde Boerenschnitzel en de Bretonse Schnitzel. Beide bijvoorbeeld prima te combineren met gebakken aardappeltjes en sla. Voor liefhebbers van een burger biedt FiftyFifty een sappige Dutch Style burger. Voor kaasliefhebbers is er een verrassende Cheese-wrap gecombineerd met onder andere doperwten, wortels en champignons.
De hele lijn van FiftyFifty producten zijn vanaf januari te verkrijgen bij de Albert Heijn en worden verkocht vanaf € 1,49 per stuk.

Het bericht Mama….. ik lùst gewoon geen groente! verscheen eerst op Productnieuws.nl.